Alternate decription

Z první řady #10: Hybridní modely: když se potkává hotel a nájemní bydlení


Z první řady #10: Hybridní modely: když se potkává hotel a nájemní bydlení

Data, zkušenosti a výzvy z trhu, kde 5 dní a 5 měsíců nejsou až tak daleko od sebe

Na Festivalu nájemního bydlení jsme se v jednom z panelů zaměřili na modely, které kombinují krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé ubytování. Ukázalo se, že hranice mezi těmito světy se stírají – a nové potřeby přinášejí jak příležitosti, tak tlak na změnu produktů, služeb i regulací.

Diskutovali:
Kamila Zittová & Tomáš Horák (Booking.com),
Volodymyr Serebrennikov (Blueground),
Václav Hříbal (JAN Hospitality),
moderovala Zuzana Chudoba.


 1. Co říkají data: poptávka se mění, trh zaostává

Booking.com přinesl několik zásadních statistik:


2. Blueground: globální hráč, který v Praze nemá kam růst

Volodymyr Serebrennikov z Blueground popsal model firmy:
– střednědobé nájmy (2–6 měsíců),
– průměrná délka pobytu v Praze: 5 měsíců,
– cílovka: firemní klienti, digitální nomádi, projektoví specialisté, expati.

Aktuálně mají v Praze 50 jednotek, ale cílem je 170–300. A proč to nejde rychleji?

„Zájem investorů je obrovský. Ale produkt není připravený.“
„Praha je jedna z mála metropolí, kde nemáme do čeho vstoupit – jednotky nejsou vhodné, chybí technické zázemí, dispozice nebo právní jistota.“


 3. Investoři chtějí. Klienti taky. Ale produkt chybí.

Tuto situaci potvrdil i Václav Hříbal (JAN Hospitality):

„Poptávka po střednědobém a servisovaném bydlení tady je – od klientů i od investorů. Ale většina stávajících nemovitostí tomu nevyhovuje. Není to jen o dispozičním řešení, ale o technických parametrech, parkování, napojení na služby…“

A doplnil:

„A taky o tom, že neexistuje model, který by byl regulatorně ukotvený a zároveň ekonomicky smysluplný.“


 4. Shrnutí v jedné větě

Zuzana Chudoba, která panel moderovala, trefně shrnula podstatu:

„Tohle slyšíme z více stran – zájem je, ale chybí produkt. A často i jasná definice toho, co ten produkt má vlastně být.“


5. Hotelová zkušenost se stává očekáváním i v nájmu

JAN Hospitality i Booking.com potvrzují, že:

Hybridní přístup – s možností nabízet služby na přání, škálovat délku pobytu a přizpůsobit provoz podle sezony – se stává zajímavou odpovědí.


Co z toho plyne?


Tento článek je součástí série shrnutí z Festivalu nájemního bydlení.

 Brzy také v našem Manuálu z Festivalu 2025 – praktickém shrnutí všeho, co na festivalu zaznělo.

Materiály z konference najdete ZDE.

 

 

Štítky